Hier een update uit Suriname!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu Hier een update uit Suriname!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu

Hier een update uit Suriname!!!!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

De dagen vliegen voorbij voor ik het weet vlieg ik weer terug naar Nederland, pffff wil er nog niet te veel aandenken!!!

Waar zal ik beginnen, best veel weer gedaan. Ik zal euh probeer het kort te houden.

Vrijdag zijn we weer naar 't vat geweest dat is echt the place to be!!! Daar voor gegeten bij het pannenkoekenhuis, heerlijk!!!Het is zo chill daar lekker op terras zitten en water drinken hahaha. Later op de avond gaan ze boven bij 't vat Salsa dansen, echt geweldig!!! En ja ik was de pisang. Lisette en Caroline waren gevraagd om salsa te dansen maar wie stond er op de dansvloer, ikke!!! Ik ging Salsadansen en wat kon ik het goed, NOT!!! Maar wel echt super leuk. Dus nog veel oefenen.

Zaterdag zijn we naar overbridge geweest dus niet overthebridge, echt serieus dacht dat we over een brug moesten voor dat we bij de recreatieplek waren. Ik heb nooit een brug gezien hahaha. Het was daar prima vertoeven, het weer was heerlijk!!! 's avonds rustig aangedaan want de hele dag relaxen is ook vermoeiend hahaha.

Oke, ik heb best veel plezier en lol hier!!!

Ff denken zondag naar het zwembad ZIN geweest en ik had echt zin om te zwemmen. We zijn ook nog langs I LOVE SU gefietst om foto's te maken, echt lachen!!! O ja, voor de verandering weer bij Renah gegeten op blauw grond.

Maandag en dinsdag zijn dagen om nooit meer te vergeten. Ik ging op trip om schildpadden te zien en waterkippen te vangen (kaaimannen). Nou schildpadden heb ik zeker gezien en kaaimannen hebben we ook gevangen, wat een mooie ervaring. We vertrokken om 11.00 uur vanuit leonsberg en moesten een half uur varen. Aangekomen kregen we bami, daarna moesten we meer dan uur varen met een kleiner boot naar de plek waar we gingen over nachten. We moesten door het moeras heen varen, pfff af en toe was het best spannend maar niet zo spannend als in het donker. Aangekomen konden we chillen en na het avond eten gingen we naar het strand waar de schilpadden aan land zouden komen en ze zijn ook gekomen, echt zo super om te zien. Ik heb ze zien komen op het land, ik heb ze eieren zien leggen, de eieren zien ingraven en terug naar zee zien gaan.
Na meerdere echt grote soepschildpadden gezien te hebben gingen we terug naar onze slaapplek maar eerst kaaimannen vangen in het pikken donker. O ja, muggen, ik haat ze uit de grond van mij hart. Wat een atractie en wat een tocht, om nooit te vergeten!!! 2 kleien kaaimannen gevangen ik niet maar degene die de boot bestuurde en die idioot ging gewoon in het donker met zijn blote voeten het water in, hoe zo gek!!! Wij hebben ze mee genomen naar land en daar hadden ze nog een vrij grote kaaiman. Om 1.30 ging ik slapen in een hangmat en heb best geslapen. Volgende ochtend weer gechilt en rond 11.00 terug. Ook nog een hoop dolfijnen gezien. Terug in mijn appartement kwam ik er achter en Lisette heeft er een foto van gemaakt meerdere zelfs van mijn muggenbulten, echt shocking!!! Gewoon meer dan 133, echt serieus ze heeft ze geteld!!!De trip maakt het meer dan goed maar wat heb ik een jeuk en jeuk is dan echt niet leuk. En wat was ik blij dat ik kon douche en dan maakt het niet uit dat het water koud is, echt niet!!!

Ik heb niet zo heel veel te vertellen over het kinderhuis. Morgen, donderdag en vrijdag ga ik weer heen en voor ik het weet is het weekend en dan is het weer tijd om naar the place to be te gaan. ´t vat. Van het weekend weer een trip, heb er zin in!!!

Nou lieve mensen uit Nederland.

Tot later!!! Liefs uit SU

  • 20 Maart 2013 - 18:55

    Leo.:

    Mooie reisverslagen Tam, geniet er nog maar goed van, groetjes uit koud Holland.

  • 22 Maart 2013 - 17:18

    Miranda:

    Leuk om te lezen! Je vermaakt je prima, wat fijn. X

  • 22 Maart 2013 - 17:21

    Wilma:

    Wat gaaf!! dat je dit allemaal mee kan en mag maken!! Geniet nog lekker daar en we zien je 26-4-2013 weer met de laatste wedstrijd xxx wilma en ferry

  • 22 Maart 2013 - 17:54

    Tamara:

    Het is hier super leuke en maak leuke en indukwekkedr dingen mee. Ik mis wel het voetbal maar voor jullie weten ben ik er weer :). X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 14365

Voorgaande reizen:

02 Maart 2013 - 14 April 2013

Vrijwilligerswerk Suriname

Landen bezocht: