Week 5 is ook weer voorbij!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu Week 5 is ook weer voorbij!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu

Week 5 is ook weer voorbij!!!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 April 2013 | Suriname, Paramaribo



Zo hier ben ik weer, dacht laat maar weer eens wat van mij horen!!!

Het wordt en wat langer verslag omdat ik meer dan 1 week niet geschreven heb. Probeer het kort te houden.

Ff terug denken wat ik allemaal heb gedaan afgelopen week. Ik begin maar met het weekend. De weekenden zijn hier niet verkeerd een beetje bij het zwembad relaxen, stappen, terrasje pakken, uit eten gaan, volop genieten :). Dit weekend naar colakreek geweest en het water heeft echt de kleur van Cola alleen ik heb ook onder vonden dat het niet naar Cola smaakt. Colakreek is echt een recratie plek voor locals en niet erg toeristisch. Verhouding was 95 % Surinamers en 5% blanke en daar val ik nog steeds onder, haha. Ik vond het wel leuk om daar naar toe te gaan maar Overbridge was leuker.

Doordeweeks van dinsdag tot vrijdag geholpen in het kinderhuis. Dinsdagochtend had Lisette haar sportevenement gedaan en was erg leuk en je zag dat de kinderen het ook leuk vonden. Woensdag en donderdag was het vond ik persoonlijk wat minder. Dit komt mede doordat er kinderen naar huis zijn en dat ze niet heel veel mogen. Vrijdagochtend ook weer een sportevenement wat ook leuk was.

En toen was het weekend. Mijn laatste weekend in SU.

Afgelopen weekend was er wandelmars (avondvierdaagse) in Paramaribo.Vrijdag zouden we in eerste instantie uit eten gaan maar we konden geen taxi krijgen ivm wandelmars. Gelukkig kwam de wandelmars langs ons huis dus we zijn naar de supermarkt gelopen, knakworsten gekocht, stoel voor de deur gezet en gekeken naar de mensen die langs kwamen lopen. Echt leuk om te zien, ze maken er een groot feest van. Ze dansten tijdens het lopen, veel muziek en vaak liep een groep in dezelfde kleding/klederdracht. Dat moeten ze maar in NL ook gaan doen miss gaat ik dan ook weer mee lopen, haha. 's Avonds nog even wat wezen drinken bij 't vat.
Zaterdag een chill dag gehouden bij off course zwembad Zin :)!!!!
Zondag op trip geweest naar de jodensavanne en overbridge. Heerlijk met de speedboot gevaren!!!. Onze gids was een hele aardig man en die heel veel wist te vertellen en dat maakte dat de trip geslaagd was. Hij wist te vertellen dat je aan de graven kon zien of iemand aan een natuurlijk dood was gestorven of een onnatuurlijke dood. Ook over de geschiedenis van de de jodensavanne en over de bevolking, erg boeiend. Toen we langs de waterkant vaarde vertelde hij over de gebouwen die er stonden. 's Avonds uit eten geweest met Carolien, Lisette, Sophie en Marre omdat het Lisette haar laatste avond was in Paramaribo :(. Het was erg gezellig met zijn alle!!!

Maandag, afscheid genomen van Liset. Had op dat moment ook wel zoiets ik wil naar huis maar ga zaterdag al en wil nog een hoop dingen zien en moet natuurlijk nog ff shoppen. Echt jammer dat Lisette weg is maar we gaan nog een x samen met Caroline baka bana eten in de Bijlmer want dat is echt een van mijn favoriete hier. Ik ben vandaag meteen over gegaan naar een ander huis en vind het er erg gezellig. Leuke meiden en echt lekker gegeten. Miss was ik niet super gezellig maar heb zins weken weer draadloos internet :).

Van de week op trip en morgen laatste dag in het kinderhuis. Voor jullie het weten ben ik er weer!!!

Verslag is wat korter dan verwacht en zal vast een hoop dingen vergeten zijn maar dat komt later wel een x. Ik zet er morgen wel wat foto's op als het upladen gaat lukken.

Liefs van mij uit SU

Ps: ik zal je missen Liset. Mijn held op slippers, haha. Je krijgt de groeten van kermit de kikker, slimpie de vleermuis, hagedis de schoenenfreak, kak de kakkerlak en de rest van de Gang, haha. Tot snel!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2393
Totaal aantal bezoekers 14359

Voorgaande reizen:

02 Maart 2013 - 14 April 2013

Vrijwilligerswerk Suriname

Landen bezocht: