Weer een week voorbij in Su!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij in Su!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Dorrestein - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij in Su!!!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

28 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo


Zo hier ben ik weer, heb jullie mij al gemist :P

Het was een, hoe zal ik zeggen een week met 1 diepte punt en de rest hoogte punten, vooral brownsberg beklimmen was hoog!!!

Afgelopen wo, do en vrij geholpen in het kinderhuis, wat worden ze soms verwend. Het is zo normaal voor hun geworden. De meeste donateurs zijn heel open waarom ze een donatie brengen. De meeste donateurs wonen in Nederland en zijn op vakantie en komen dan langs met vaak eten en soms nog wat speelgoed. Er was een vrouw die vertelde dat haar zoon, schoondochter en klein kind van 4 maanden 11 jaar geleden zijn verongelukt en zins dien als ze in Suriname komt naar meerdere kinderhuizen gaat om een donatie te brengen, hoe mooi is dat en zo niet egoïstisch daar kunnen veel mensen van leren.
Op vrijdag is het altijd ouder middag vaak komen er maar een aantal ouders. Vaak ook steeds dezelfde. Afgelopen vrijdag kwam er een moeder van 2 meisje die in het kinderhuis wonen op bezoek. De meisje natuurlijk huilen bij aankomst moeder en toen de moeder weg ging. De meisje hebben ook nog een broertje en die was ook mee en die ging wel terug mee naar huis. Hun moeder schijnt alcohol verslaafd zijn en hun vader drugsverslaafd, hoe heftig is dat!!! Ik vond het heftig om de emoties bij de meisjes te zien toen hun moeder weg ging maar ik denk dat ze beter af zijn in het kinderhuis. Ik zie ook nog wel gebeuren dat hun broertje in de toekomst ook in het kinderhuis komt wonen.

Afgelopen donderdag voor het eerst naar Havana club geweest dat was erg gezellig en was op tijd thuis, half 4!!!! Vrijdags naar 't vat geweest, Echt super gezellig, heel gemoedelijk en wat kunnen ze allemaal goed salsa dansen. Miss ga ik straks als ik terug ben ook op Salsa les, wie gaat ermee???

En toen was het weekend, i love it!!!! Zaterdag vroeg op want toen gingen we met zijn 6 naar Brownsberg wat een trip heen en terug met het busje. Het laatste uur op een niet geasfalteerde weg gereden en had geregend dus we waren helemaal door elkaar geschud ondanks veel regen toch een leuke trip gehad en de berg beklimmen was een heel avontuur maar we zijn heel terug gekomen. We hebben een kleine waterval gezien en we zijn op een aantal uitkijkpunten geweest en we hadden echt een mooi uitzocht op het brokopondomeer. Bij terugkomst en tijdens het wachten is door mij eigen onoplettendheid mijn tas gestolen, eerst dacht de rest dat ik grap maakte en ik dacht zelf dat ik niet goed keek maar helaas. Meteen aangifte gedaan en echt sympathiek waren ze niet op het politiebureau waarschijnlijk was ik u hun ogen een domme toerist. Dinsdag kon ik mijn bewijs van aangifte ophalen maar helaas er was geen rapport op gemaakt dus ik moet wachten tot volgende week, ach kan mij er niet zo druk om maken. Weg is weg en shit happens.

Zondag weer naar ZIN geweest, heerlijk relaxed bij het zwembad gezeten en gezwommen.

Maandag geshopt met Lisette want ja ik moest wel. Nieuwe camera, mobiel, slippers, rugzak etc aangeschaft en een aantal i love su shirts.

Dinsdag weer naar het kinderhuis geweest. 's middags gingen ze naar een sportcomplex, hier gingen ze eten en dansen. Het was erg leuk om te zien hoe de kinderen ervan genoten, tenminste de kleintjes en Jetty.

Holi pagwa!!!

Woensdag was het zo ver Holi phagwa en wat een feest was dat. 's ochtends gingen we met het kinderhuis naar een terrein van een rijke Hindoestaanse familie. Deze familie bezit heel veel winkels en cafe's etc in Paramaribo. Er waren meerdere kinderhuizen en ze kregen te eten en te drinken en natuurlijk gingen we met kleurenpoeder en wie waren de lul wij. De enige blanke meiden die er rond liepen. De kinderen genoten en ik daardoor ook. Vanuit het kinderhuis zijn we naar het onafhankelijks plein gegaan en het was super gezellig. Het is echt een groot familie feest, ik raad ook iedereen aan als je ooit naar Su wilt ga dan iig als Holi phagwa is. Jammer genoeg maar ik was er al voor gewaarschuwd is mijn haar nog steeds groen, roos, blauw etc maar dat slijt wel. De foto's zet ik er een andere keer op internet is namelijk traag.


Liefs uit Su van Morgen!!! (maar niet tot morgen maar ergens volgende week

  • 28 Maart 2013 - 20:47

    Linda:

    wederom weer leuk reisverslag.
    zijn we weerop de hoogte hihi
    have fun
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 14361

Voorgaande reizen:

02 Maart 2013 - 14 April 2013

Vrijwilligerswerk Suriname

Landen bezocht: